fredag 1 juli 2011

Fixat och donat!

Jag tror bestämt att vi fått ihop ett par arbetstimmar nu i Floda. Vi har nog kört 12 timmars pass flera dagar i rad nu, så även idag. Så igår betämde vi oss för att åka Peace & Love på eftermiddagen. Vi kom dit och efter lite om och men fick vi tag på två, annars slutsålda, endagarsbiljetter.
En ooootroligt trevlig kväll med många bra spelningar.
 The Ark avslutade kvällen med en grym spelning tillsammans med Dalasinfoniettan, trots att jag är långt från ett Ark-fan så var det minst sagt mäktigt!

Katinka och jag fick sällskap av Mora-kullan Lisa som följde med oss till Floda då festivalkvällen var slut. Jag körde oss hem och jag tror att vi rullade in i Floda 03.30.
Vi bestämde att vi skulle vara på "kaféet" kl 9.00.  Det blev inte många timmars sömn, och jag vaknade 08.57. Lite bråttom. Katinka är lite mer morgonpigg och hon var till och med där tidigare och bakade småkakor för fullt.

Frukost på Kaféet, när vi under frukosten satt och planerade dagens tidsschema så kom Charlotta från Dala Demokraten, hon ville ställa frågor om oss och vad vi nu hittat på för "tok" i byn.
Citerar det min gammelmormor för sa till sina barn och barnbarn; " Nu skän´t ni ställ tä sö ni kôm ti tidningâ!"
-alltså, ställ inte till det så ni hamnar i tidningen!
Vi får väl se hur det blir med den saken nu då. Lite trötta och mjöliga tjejer hamnade förmodligen på bild i alla fall.

Ja nu är det bara en dag kvar tills öppning. I morgon blir det en del småpyssel och det sista ska förberedas, allt har provbakats, så nu ska allt gå som på räls på söndag, förhoppningsvis! Jag har gjort en hel lista att komma ihåg imorgon, ska försöka att komma ihåg listan bara....

Nej nu är det redan lördag. Om man skulle ta och få några timmars sömn kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar